Aqeri tecknar partneravtal med norska företaget Blinken eFront AS

Aqeri, ledande svensk producent av datorer och kommunikationsutrustning för extrema miljöer, har tecknat partneravtal med Blinken eFront AS i Norge.

Blinken eFront AS är en del av Blinken Group precis som företagen Blinken AS och Blinken Tools AB. Blinken eFront AS grundades 2003 och erbjuder robust mobil utrustning till den nordiska marknaden.

Lisen Olander, VD Aqeri;
”Som ett led i att utöka Aqeris närvaro i strategiskt utvalda länder ser vi samarbetet med Blinken eFront som ett steg i rätt riktning. Här får vi en tydlig aktör med erfarenhet, kunskap och långa kundrelationer. Med Blinken Groups stora kontaktnät får Aqeri här en stark partner att utvecklas med på den norska marknaden.”

Christian P Th Walter, VD Blinken eFront;
”Blinken eFront ser goda möjligheter för Aqeris produkter på den norska marknaden inom såväl militära applikationer som mot den civila marknaden. Blinken Group har haft en stark utveckling de senaste åren och omsättningen för 2016 kommer att överstiga 135 miljoner norska kronor. För 2017 förväntas en tvåsiffrig tillväxt och Aqeris produkter bedöms bidra till denna tillväxt. Blinken-bolagen kännetecknas av hög kompetens och långsiktiga relationer med sina kunder. ”

Aqeri AB: Lisen Olander, VD, tel. 072-3096777
Blinken eFront AS: Christian P Th Walter: tel. +47 90 87 86 61

Denna information är sådan information som Aqeri Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 december 2016 kl. 09.00 CET.

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en viktig nisch i försvars- och civilapplikationer. Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden samt att kunna levereras i kundprojekt över lång tid. I över 25 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.