Förslag till förstärkning av Aqeri Holding AB (publ):s styrelse

En grupp större aktieägare i Aqeri Holding AB, som tillsammans företräder ca 35 procent av antalet aktier och röster, har underrättat bolaget om att de vid årsstämman kommer att framlägga följande förslag till val av styrelse, styrelseordförande, revisor samt arvoden.

Val av styrelse
Omval för tiden intill slutet av nästa årsstämma av Jan Israelsson, Manne K A Koerfer och Erik Nerpin. Nyval för samma mandattid av Ingemar Andersson, Christopher Hasselhuhn och Hubert Johansson.

Styrelseordförande
Nyval av Ingemar Andersson.

Styrelsearvode
Ett årligt arvode om sammantaget 450 000 SEK, varav ordföranden ska erhålla 200 000 SEK, Erik Nerpin ska erhålla 100 000 SEK och de övriga ledamöter som inte är anställda i bolaget 75 000 SEK vardera. Styrelseledamot skall äga rätt att fakturera styrelsearvodet genom eget bolag under förutsättning att det är kostnadsneutralt för bolaget.

Val av revisor
Omval för tiden intill slutet av nästa årsstämma av PricewaterhouseCoopers AB med auktoriserade revisorn Lars Wennberg som huvudansvarig revisor.

Revisorsarvode
Arvode utgår enligt godkänd räkning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Göran E Larsson, Styrelseordförande, Aqeri Holding AB, tel: 070-565 68 69