Genombrottsorder till Aqeri i större indiskt försvarsprojekt

Aqeri, svensk producent av ruggade datorer och kommunikationsutrustning för extrema miljöer, har erhållit en startorder om 1 MSEK för utveckling av en första pilotprodukt till ett större indiskt försvarsprojekt. Leverans kommer att ske under Q3/Q4 2016.

Affären öppnar möjligheter till följdaffärer, dels utveckling av ytterligare ett antal möjliga produkter, dels volymtillverkning av slutligt utvalda produkter när projektet skalas upp enligt plan.

VD’s kommentar:
”Efter mer än 10 års närvaro i Indien blir vi nu kontaktade av de stora projekten, där Aqeris 25-åriga erfarenhet av konstruktion och produktion av högteknologisk, stryktålig, kommunikationsutrustning efterfrågas.”

Tf VD Jan Israelsson 08-564 737 30

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en viktig nisch i försvars- och civilapplikationer. Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden samt att kunna levereras i kundprojekt över lång tid. I över 25 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.

Jan Israelsson