Marknadsgenombrott för Aqeri i Turkiet

Stockholm 2012-12-05 - Aqeri har lyckats med sin föresats att nå ett marknadsgenombrott i Turkiet där kontrakt nu har tecknats på knappt 1 MSEK med ett försvarsföretag avseende stryktålig kommunikationsutrustning som kommer att  ingå i ett system för obemannade flygfarkoster, s k UAV;er (Unmanned Aerial Vehicles).

Leveranserna kommer att genomföras under Q1 2013. Aqeri har sedan 2010 bearbetat den turkiska marknaden och har en lokal partner i Ankara.

VDs kommentar:
”Vår uthållighet och tålamod sedan två år tillbaka har återigen givit utdelning. Jag är övertygad om att detta är den första av många affärer på den intressanta och krävande turkiska marknaden de kommande åren”.

Manne K A Koerfer, VD, tel. 070 773 48 18

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden. Våra produkter är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden. I över 20 år har vi hjälpt till att kundanpassa lösningar inom försvars-, industri- och fordonsbranschen. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North, samt den 16 februari 2009 på First North Premier som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.