Resterande del av Aqeri Holding ABs nyemission fulltecknad

Aqeri Holding AB (”Bolaget”) genomförde i maj-juni i år en nyemission med företrädesrätt för aktieägarna. Nyemissionen avsåg högst 10.508.124 aktier till emissionskursen 0,85 SEK/aktie. Nyemissionen tecknades till ett antal av 8.741.358 aktier och tillförde Bolaget ca 7,4 MSEK. Bolaget överenskom med en grupp aktieägare om att de, i utbyte mot att de tecknat en väsentlig del av nyemissionen, skulle erhålla en rätt att senast den 13 oktober 2012 teckna resterande 1.766.766 aktier i nyemissionen. Denna grupp investerare har nu meddelat Bolaget att de utnyttjar sin rätt att teckna samtliga dessa aktier. Vid fullbordad teckning och betalning kommer Bolaget tillföras ca 1,5 MSEK.

För mer information kontakta:
Göran E Larsson, styrelsens ordförande, tel 070 565 68 69
Manne K A Koerfer, VD, tel 070 773 48 18

Informationen lämnades för offentliggörande den 1 oktober 2012.

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden. Våra produkter är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden. I över 20 år har vi hjälpt till att kundanpassa lösningar inom försvars-, industri- och fordonsbranschen. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North, samt den 16 februari 2009 på First North Premier som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.