Arbetsgivare söker personal på mässa

Onsdagen den 20 mars är det åter dags för Strömsunds jobbmässa på Folkets hus. På plats finns omkring 20 utbildningsanordnare och arbetsgivare från olika branscher som alla har rekryteringsbehov.

Arbetsgivare inom de flesta branscher har idag svårigheter att hitta rätt kompetens. På en rekryteringsmässa ger Arbetsförmedlingen arbetsgivare möjlighet att träffa många arbetssökande på kort tid.

– En rekryteringsträff har stor betydelse som mötesplats. Du möter arbetsgivare som har ett uttalat rekryteringsbehov öga mot öga. Det är ett jättebra sätt för både den arbetssökande och arbetsgivaren att skapa sig en bild av varandra. Det personliga mötet ger så mycket mer än ett papper, säger Håkan Olofsson, sektionschef på Arbetsförmedlingen i Strömsund.

Mässan, som arrangeras av Arbetsförmedlingen, vänder sig till dem som är arbetssökande, till dem som har ett jobb men som funderar på nästa steg i karriären eller på att byta bransch, studera vidare eller bara är nyfikna på hur arbetsmarknaden ser ut idag.

– Vi ska vara länken mellan arbetsgivare och arbetssökande och en mässa är en fantastisk mötesplats, säger Håkan Olofsson.

Välkommen att besöka mässan!

Dag: onsdag 20 mars

Tid: klockan 14–16

Plats: Folkets hus, Ramselevägen 1, Strömsund

För information: Håkan Olofsson, sektionschef Strömsund, 010-488 83 85

Presskontakt: Lotta Edman, pressekreterare, 010-488 54 21

Följ oss på Twitter: @Arbetsformed

ARBETSFÖRMEDLINGEN
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa.
Ring oss på 0771-60 00 00 eller besök närmaste arbetsförmedling. www.arbetsformedlingen.se