Arbetsgivare söker personal på mässa

Trots att snön ligger djup är det hög tid att tänka på sommarjobb och mer varaktiga jobb. På Arbetsförmedlingens rekryteringsmässa i Boden den 14 mars deltar ett 40-tal arbetsgivare från olika branscher som har behov av att anställa.

Arbetsgivare inom de flesta branscher har idag svårigheter att hitta rätt kompetens. På en rekryteringsmässa ger Arbetsförmedlingen arbetsgivare möjlighet att träffa många arbetssökande på kort tid. På torsdagen den 14 mars kommer ett 40-tal arbetsgivare från vitt skilda branscher att finnas på plats i Enter galleria. Bland deltagande arbetsgivare finns Försvarsmakten, Boden kommun, Region Norrbotten, Boden camping & bad, BDX företagen AB för att nämna några. Gemensamt för dem alla är att de har ett rekryteringsbehov.

– Behovet av kompetens är så stort så det är viktigt att arbetsgivarna ges möjlighet att visa upp sig och sina erbjudanden som är både mer varaktiga anställningar och säsongsanställningar, säger Daniel Nilsson, arbetsförmedlingschef i Luleå Boden.

Arbetsförmedlingen i Boden har i många år arrangerat rekryteringsmässor. Mässan, som i år samarrangeras med Bodens kommun är ett bra tillfälle för alla som vill träffa en arbetsgivare och marknadsföra sig själva personligen.

– En rekryteringsträff har stor betydelse som mötesplats. Du möter arbetsgivare som har ett uttalat rekryteringsbehov öga mot öga. Det är ett jättebra sätt för både den arbetssökande och arbetsgivaren att skapa sig en bild av varandra. Det personliga mötet ger så mycket mer än ett papper, säger Daniel Nilsson.

Mässan är öppen för såväl arbetssökande som är inskrivna på Arbetsförmedlingen som studerande och personer som har en anställning men vill byta jobb eller bransch.

Massmedia är välkomna att göra ett besök.

Dag: torsdag 14 mars

Tid: kl. 12-15

Plats: Enter galleria (våning 2), Drottninggatan 4 i Boden

För kommentarer: Daniel Nilsson, arbetsförmedlingschef Luleå/Boden, 010-486 75 55