Chans att hitta drömjobbet på största jobbmässan i Norrbotten

Arbetsgivare kan hitta rätt kompetens och arbetssökande har chansen att hitta sitt drömjobb på den stora rekryteringsmässan i Luleå 26 februari. Över ett hundra företag från olika branscher deltar.

Arbetsförmedlingen i Luleå arrangerar flera rekryteringsträffar varje år. Den här, den största, arrangeras i samarbete med Luleå kommun och brukar locka fler än 3 000 besökare. De arbetsgivare som är på plats i år erbjuder tillsammans cirka 1 600 lediga jobb. Mässan är ett bra tillfälle för alla som vill träffa en arbetsgivare och marknadsföra sig själva personligen.

– En rekryteringsträff har stor betydelse som mötesplats. Du möter arbetsgivare som har ett uttalat rekryteringsbehov öga mot öga. Det är ett jättebra sätt för både den arbetssökande och arbetsgivaren att skapa sig en bild av varandra. Det personliga mötet ger så mycket mer än ett papper, säger Daniel Nilsson, arbetsförmedlingschef i Luleå Boden.

På tisdagen den 26 februari kommer över ett hundra företag från olika branscher att finnas på plats i Luleå Energi Arena. Luleåområdet erbjuder ett varierat näringsliv med spännande möjligheter inom skiftande branscher. Bland deltagande arbetsgivare finns Kriminalvården, Kaunis Iron, Scandic Luleå, Max Burgers, Region Norrbotten, Restaurang Råvara, CGI, kommunerna Boden och Luleå för att nämna några. Gemensamt för dem alla är att de har ett rekryteringsbehov.

– Behovet av kompetens är så stort så det är viktigt att arbetsgivarna ges möjlighet att visa upp sig och sina erbjudanden, både mer varaktiga anställningar och säsongsanställningar, säger Daniel Nilsson.

Mässan är öppen för såväl arbetssökande som är inskrivna på Arbetsförmedlingen som allmänheten.

Massmedia är välkomna att besöka mässan.

Dag: tisdag 26 februari

Tid: kl. 13-16

Plats: Luleå Energi Arena

Mer om mässan: rekryteramera.nu