Många stora och små arbetsgivare söker kompetens på rekryteringsmässa

Report this content

Arbetsgivare letar rätt kompetens och arbetssökande har chansen att hitta sitt drömjobb på den stora rekryteringsmässan i Haparanda 7 februari. Mer än 45 privata och offentliga aktörer i Tornedalen deltar.

Mässan arrangeras av Arbetsförmedlingen som kraftsamlar för att säkra kompetensförsörjningen i en spännande region. Tornedalen erbjuder ett varierat näringsliv med spännande möjligheter inom skiftande branscher. Bland deltagande arbetsgivare finns Ikea, Kaunis Iron, Rusta, Max Burgers, Norrbottens media, Haparanda Stadshotell, kommunerna Pajala, Övertorneå och Haparanda för att nämna några. Gemensamt för dem alla är att de har ett rekryteringsbehov.

– Behovet av kompetens är så stort så det är viktigt att arbetsgivarna ges möjlighet att visa upp sig och sina erbjudanden, både mer varaktiga anställningar och säsongsanställningar, säger Leif Pääjärvi, företagsrådgivare på Arbetsförmedlingen i Tornedalen.

Mässan är öppen såväl för arbetssökande som är inskrivna på Arbetsförmedlingen som för allmänheten.

– En mässa är ett ypperligt tillfälle för arbetssökande och arbetsgivare att träffa varandra. Det personliga mötet ger så mycket mer än ett papper, säger Leif Pääjärvi.

Massmedia är välkomna att besöka mässan.

Dag: torsdag 7 februari

Tid: kl. 12-15

Plats: Folkets hus, Haparanda

För information: Leif Pääjärvi, företagsrådgivare Arbetsförmedlingen Tornedalen, 010-486 83 06

Följ oss på Twitter: @Arbetsformed

ARBETSFÖRMEDLINGEN
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa.
Ring oss på 0771-60 00 00 eller besök närmaste arbetsförmedling. www.arbetsformedlingen.se