Arbetsgivare i norr letar arbetskraft i södra Sverige

Report this content

Onsdag 23 oktober är det rekryteringsmässa på Arbetsförmedlingen i Malmö. På plats finns företag och kommuner med stora rekryteringsbehov i Norrbottens, Västerbottens och Västernorrlands län.

Arbetsgivarna hoppas hitta kandidater i södra Sverige som vill jobba som bland annat sjuksköterska, vårdbiträde, lärare, barnskötare eller ekonom, eller jobba inom industri och service.

För den som är nyfiken på jobben, men samtidigt funderar över praktiska frågor finns representanter från kommuner och Arbetsförmedlingen på plats. De kan svara på frågor och ge tips om allt från boende och barnomsorg till fritid och kulturliv.

- Alla som är nyfikna på arbetsmarknaden i norra Sverige är välkomna, oavsett om man söker arbete, studerar eller redan jobbar, säger Tina Hasselström, arbetsförmedlare i Malmö.

Tid: Onsdag 23 oktober klockan 10-16

Plats: Arbetsförmedlingen, Södra Förstadsgatan 35, Malmö

Media är välkommen att delta.

Utställare (reservation för sena ändringar): Boden kommun, Boden Business, Luleå kommun, Piteå kommun, Älvsbyn kommun, Haparanda kommun, Utbildning Nord, Stegra, Skellefteå Kommun, Move up north, Wikan, Student Consulting, Öviks industrigrupp/Jobba och lev, Statens institutionsstyrelse.

Arbetsgivarna söker bland annat sjuksköterskor, vårdbiträden, barnskötare, medicinska sekreterare, socionomer, samhällsplanerare, ekonomer, processoperatörer, underhållsmekaniker, ingenjörer, maskinoperatörer, lärare, skogsarbetare samt personal inom service, tandvård, restaurang, handel, turism, data/it, lager/terminal, fordon, bygg med flera.

Pressjournummer
press@arbetsformedlingen.se