Arctic Gold AB (ARCT): Ledande kompetens inom gruvsektorn rekryteras till bolagets styrelse

Arctic Golds valberedning förslår Stefan Månsson till ny styrelseledamot att väljas vid årsstämman. Stefan Månsson som varit Managing Director för Galmoy Mines LTD i Irland kommer att bidra med mycket värdefull gruvkompetens. Månsson har även verkat vid Zinkgruvan i Sverige och flera andra gruvprojekt både i Sverige och utomlands.

Stefan Månsson är utbildad till Bergsingenjör vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm och har dessutom flera ledarskapsutbildningar. Månsson har varit styrelseledamot i SweMin´s styrelse under flera år liksom ordförande i Irish Mining and Exploration Group (IMEG).

Stefan Månsson har verkat som gruvgeolog och gruvchef samt produktionsansvarig för gruva och anrikningsverk hos AB Statsgruvor. Efter några år som konsult i egen firma under 90 talet blev han gruvchef och senare Verkställande Direktör vid Zinkgruvan. Från 2006 till helt nyligen var Stefan Månsson Managing Director i Galmoy Mines Ltd på Irland.

”Vi stärker vår ledningsfunktion i bolaget, får värdefull kompetens inom gruvsektorn till Arctic och hälsar Stefan Månsson välkommen som en mycket kompetent person till vårt projekt med en snar gruvstart i Bidjovagge”, säger Lars-Åke Claesson, VD Arctic Gold AB

För ytterligare information, vänligen kontakta bolagets VD tillika Qualified Person och Europageolog