Arla uppdaterar sitt populära Yoggi-sortiment

Yoggi lätt och Yoggi mini är två av Arlas populära produktkoncept. Nu uppdaterar Arla båda sortimenten genom att reducera sockerhalten, samtidigt som smakerna förbättras. Dessutom lanseras tre nya smaker: citron/vanilj, samoa och hallon och förpackningarna får en uppdaterad design. Nya Yoggi mini och Yoggi lätt finns i handeln från vecka 7.

Yoggi lätt och Yoggi mini är sedan tidigare kända för att vara goda, krämiga inslag på frukostbordet. Nu genomför Arla en uppdatering av sortimentet. För Yoggi lätt reduceras tillsatt socker med 40 procent, från 7 procent till 4 procent och får en nyckelhålsmärkning. Dessutom introducerar Arla den nya smaken citron/vanilj. För Yoggi mini, den enda fruktyoghurten på marknaden helt utan tillsatt socker, tar Arla fram två nya smaker, samoa och hallon. I samband med sockerminskning och smakförbättring uppdaterar Arla även designen på produkterna.

– Vi ser en ökad efterfrågan på produkter med mindre, eller helt utan tillsatt socker på marknaden idag. Vårt stora fokus i uppgraderingen av Yoggi-sortimentet har varit att reducera sockret utan att kompromissa med den goda smaken som är Yoggis signum. Uppdateringarna gör att man både vill och kan unna sig fruktyoghurt lite oftare, säger Ann Bergman, Senior Brand Manager på Arla Foods Sverige.

Produktinformation

Yoggi lätt
Yoggi lätt är en krämig lättyoghurt med mild och rund karaktär men med mindre fett och kalorier än många andra fruktyoghurtar. Nu också med 40 procent mindre socker. Finns i de fyra smakerna citron/vanilj, hallon/vanilj, jordgubb samt kungsbär (jordgubb, blåbär, hallon). Nyckelhålsmärkt. Säljs i förpackningar om 1000 gram. Rekommenderat försäljningspris är 16,50 kr.

Yoggi mini
Yoggi mini, en lågkalorifruktyoghurt helt utan tillsatt socker som finns i smakerna blåbär, hallon och Samoa (persika, kiwi, mango, ananas, melon, passionsfrukt). Säljs i förpackningar om 1000 gram. Rekommenderat försäljningspris är 16,50 kr.

För mer information, vänligen kontakta:
Mikael Lindgren, PR-chef Arla Foods
E-post: mikael.lindgren@arlafoods.com

För produktprov (Yoggi mini samoa, Yoggi lätt citron/vanilj, Yoggi lätt hallon/vanilj) och högupplösta bilder, kontakta:
Elin Eriksson, presskontakt Prat PR
E-post: elin.eriksson@prat.se

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 13 500 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter. För mer information besök www.arla.se eller www.facebook.se/arlasverige.