Art Bakery öppnar i Söderhallarna

Report this content

23 november öppnar Art Bakery upp en filial i Söderhallarna på Medborgarplatsen i Stockholm. På plats serveras konstliknande bakverk och tårtor samt nybakat hantverksbröd och lättare luncher.

I skyltfnstret hos Art Bakery i Stockholm syns nybakat brd

Art Bakery ägs av Melanders Group och öppnade i Nordiska Kompaniet i centrala Stockholm 2018. Konceptet skapades av välrenommerade bagaren Johan Sörberg och blev snabbt en succé. Art Bakerys framgång bygger på hantverksbröd och vackra bakverk samt tårtor av högsta klass.

– Vi har länge velat expandera och öppna i fler delar av Stockholm, säger Agnes Hemström, driftansvarig på Art Bakery. När vi fick tillgång till lokalen i Söderhallarna kändes det som ett perfekt tillfälle att förverkliga idén. Melanders Group har redan en restaurang och en fiskbutik i Söderhallarna så vi har lång erfarenhet av platsen.

Art Bakery öppnar i Söderhallarna torsdag 23 november i hjärtat av den stora saluhallen. Utöver bakverk, bullar och bröd serveras enklare sallader, matigare smörgåsar och grillmackor. Produktionen sker på bageriet i NK och levereras dagsfärskt till Söderhallarna varje morgon. Öppettiderna är tio på morgonen till sju på kvällen måndag till lördag.

För mer information, kontakta:
Stefan Söderman, VD för Melanders Group
Mail: stefan.soderman@melandersgroup.se

Om Melanders
Melanders Group har funnits sedan den första Melandersbutiken öppnade 1988 i Östermalms Saluhall av bröderna Erik och Nils Molinder. Den lilla fiskdisken i Östermalmshallen har idag vuxit till ett delikatessimperium med 7 fiskbutiker samt 14 restauranger och caféer där Art Bakery, Southside, Ångbåtsbryggan, Ulla Winbladh, Konstnärsbaren, Stockholm Fisk, Sjöpaviljongen och anrika Wedholms fisk ingår.

www.melanders.se

Taggar:

Snabbfakta

23 november öppnar Art Bakery upp en filial i Söderhallarna på Medborgarplatsen i Stockholm. På plats serveras konstliknande bakverk och tårtor samt nybakat hantverksbröd och lättare luncher.

Citat

Vi har länge velat expandera och öppna i fler delar av Stockholm. När vi fick tillgång till lokalen i Söderhallarna kändes det som ett perfekt tillfälle att förverkliga idén. Melanders Group har redan en restaurang och en fiskbutik i Söderhallarna så vi har lång erfarenhet av platsen.
Agnes Hemström, driftansvarig på Art Bakery