Carina Ziser ny marknadskoordinator på Aspelin Ramm Fastigheter

Fastighetsutvecklingsbolaget Aspelin-Ramm Fastigheter AB har anställt Carina Ziser som ny marknadskoordinator. Hon har tidigare arbetat som marknadsansvarig på bostadsföretaget JM i västra Sverige. – Det ska bli spännande att vara med och utveckla nya bostadsprojekt i ett modernt företag som så tydligt använder bra arkitektur för att skapa miljöer och omgivningar där människor trivs och mår bra, säger Carina Ziser.

– Genom att vara med tidigt i projektet kan jag fånga upp marknadens behov och önskemål. Det kommer att påverka utformningen och anpassningen av bostäderna som kommer att byggas. Att vara delaktig i en modern samhällsbyggnad känns riktigt mäktigt och inspirerande, säger Carina Ziser.

Lennart Karlsson är vd för Aspelin Ramm Fastigheter, som tidigare främst varit inriktat mot utveckling av kommersiella fastigheter som hotell och köpcentrum.

– Med Carina Ziser har vi stärkt upp vår kompetens och erfarenhet inom bostadsbyggande. Med ökad kunskap om bostadsmarknadens möjligheter kan vi fortsätta vår satsning på att utveckla bostadsfastigheter som människor efterfrågar. Idag ser vi ett stort behov av bostäder, framförallt i storstadsregionerna, och då vill vi vara med och skapa moderna och funktionella boenden anpassade till dagens krav, säger Lennart Karlsson.

Aspelin-Ramm Fastigheter har tidigare bland annat utvecklat köpcentrumen 421 i Sisjön och Amhult i Torslanda samt det uppmärksammade bostadsprojektet ”Studio 57” på Norra Älvstranden i Göteborg. Det senare är det första projektet i Göteborg som utnyttjat möjligheten med tredimensionell fastighetsbildning och byggt nya bostäder ovanpå en befintlig byggnad.

För mer information: Lennart Karlsson, vd Aspelin-Ramm Fastigheter. Tel: 031-744 35 07, 070-972 68 22 Carina Ziser, marknadskoordinator Aspelin-Ramm Fastigheter. Tel: 031-760 11 98, 0768-67 67 30

Bilder för fri publicering: www.aspelin-ramm.se