Eva Marby ny bostadsutvecklingschef på Aspelin Ramm Fastigheter

Fastighetsutvecklingsbolaget Aspelin Ramm Fastigheter AB har anställt Eva Marby som chef för bolagets bostadsutveckling. Hon har tidigare arbetat som projektchef på bostadsföretaget JM och kommer närmast från en tjänst som bostadsutvecklingschef på Tommy Byggare. – Det känns spännande och utmanande att vara med och påverka framtidens boendemiljöer. Just helhetssynen på boendet, där arkitekturen tillåts att sticka ut och där stor omsorg också läggs vid utformningen av närmiljöerna är något jag verkligen gillar, säger Eva Marby.

För närvarande arbetar Aspelin Ramm med bostadsprojektet ”Studio 58” på Norra Älvstranden i Göteborg. Det är en fortsättning av projektet ”Studio 57” där möjligheten med tredimensionell fastighetsbildning använts för att bygga nya bostäder ovanpå en befintlig byggnad.

– Det är ett väldigt bra exempel på innovativ bostadsutveckling där vi bygger bostäder ovanpå ett garage. Det ger fler bostäder i ett attraktivt område där många människor vill leva och bo, säger Eva Marby.

Det andra pågående bostadsprojektet är nya Vallhamra torg, i Sävedalen precis utanför Göteborg. Där förvandlas ett klassiskt förortstorg från 1960-talet till en helt ny och trygg stadsmiljö med bostäder, butiker och lokal service.

Projektet är ett av de första i sitt slag i regionen som tar ett helhetsgrepp på ett omodernt förortstorg och anpassar det till en ny tid som ställer helt andra krav på öppenhet och tillgänglighet. Genom att bygga en stadsmässig miljö, med ett bra utbud av både handel och boende, skapas ett levande och funktionellt torg där människor trivs och mår bra. Dessutom sätter vi nu en ny standard genom att vi bygger ett miljöklassat hus som är certifierat i nivån ”Miljöbyggnad Silver”.

Lennart Karlsson, vd för Aspelin Ramm Fastigheter, ser flera intressanta bostadsutvecklingsprojekt inom den närmaste framtiden. Bland annat undersöks möjligheten att bygga mellan 500 och 600 nya bostäder i anslutning till Pedagogen Park i Mölndal.

– Med Eva Marby som bostadsutvecklingschef kan vi intensifiera vår satsning på att utveckla bostäder vid sidan av kommersiella fastigheter. Även om vi märker en viss tröghet på dagens bostadsmarknad finns det ett stort underliggande behov av fler bostäder. Inte minst när det gäller moderna och funktionella bostäder i storstadsregionerna, säger Lennart Karlsson, vd Aspelin Ramm Fastigheter.

Lennart Karlsson, vd Aspelin Ramm Fastigheter. Tel: 031-744 35 07, 070-972 68 22

Eva Marby, Chef bostadsutveckling Aspelin Ramm Fastigheter. Tel: 031-757 11 80, 0708-46 34 16

Bilder för fri publicering:

Aspelin-Ramm Fastigheter AB bildades 1998 och ägs av norska Aspelin-Ramm Gruppen AS. Bolaget äger och utvecklar fastighetsprojekt i de mest spännande och expansiva delarna av Göteborg som Norra Älvstranden, Amhult/Torslanda, Högsbo och Mölndal. Under hösten 2011 påbörjades omvandlingen av Vallhamra torg till en helt ny och trygg stadsmiljö med bostäder, butiker och lokal service – mitt i Sävedalen – i Partille kommun utanför Göteborg.

Det känns spännande och utmanande att vara med och påverka framtidens boendemiljöer. Just helhetssynen på boendet, där arkitekturen tillåts att sticka ut och där stor omsorg också läggs vid utformningen av närmiljöerna är något jag verkligen gillar.
Eva Marby, Aspelin Ramm Fastigheter