Folkpool fyller upp iHede i Kungsbacka

Folkpool hyr den sista lediga lokalen i handelscentrumet iHede i Kungsbacka. Butiken är på 440 kvadratmeter och beräknas öppna i april 2021. – Det är roligt att vi i dessa utmanande tider lyckas fylla upp handelscentrumet iHede med en etablerad och välkänd aktör inom pool och spabad. Det innebär att vi får ytterligare en efterfrågad verksamhet i huset, säger Kristian Höglind, marknadschef på Aspelin Ramm Fastigheter.

Handelscentrumet iHede utgörs av totalt cirka 7 500 kvadratmeter butiksyta. Bland övriga hyresgäster finns bland annat Jula, Dollarstore, MAX Burgers och Linnéa & Basilika.

– iHede har ett spännande läge med bra trafikflöden och med mycket handel i närområdet. I själva handelscentrumet har vi en bra mix av olika verksamheter som kompletterar varandra väldigt väl. Kungsbacka är dessutom en välmående och växande kommun som utgör ett starkt kundunderlag.

Fastigheten omfattar totalt 17 000 kvadratmeter tomtyta och ligger ett stenkast från Hede pendeltågstation som redan idag är en central knutpunkt för resandet i Kungsbacka. Förutom ett nytt stationshus har det byggts 1000 nya parkeringsplatser öster om spårområdet och en ny stor cykelparkering vid stationsområdet.

– Hela området runt Hede pendeltågstation har utvecklats till ett populärt handelsområde där våra närmsta grannar är Willys, Hedin Bil och Hede Fashion Outlet. Jag är övertygad om att handel föder handel och att ett starkt varumärke som Folkpool bidrar till att öka attraktiviteten i hela området, säger Kristian Höglind.

Folkpool grundades 1968 och finns idag på cirka 30 platser runt om i Sverige. Sedan starten har företaget sålt över 20 000 pooler och mer än 16 000 spabad.

Kristian Höglind, marknadschef Aspelin Ramm Fastigheter. Tel: 0709-83 91 08. E-post: kristian.hoglind@aspelinramm.se

Kristian Höglind, marknadschef på Aspelin Ramm Fastigheter