ICA Supermarket invigs på Nya Vallhamra torg

På torsdag den 14 mars klockan 10-12 invigs ICA Supermarket på Nya Vallhamra torg i Sävedalen.

Invigningen är en milstolpe i utvecklingen av Vallhamra torg till en helt ny och trygg stadsmiljö med bostäder, butiker och lokal service – mitt i Sävedalen. Projektet är ett av de första i sitt slag i regionen som tar ett helhetsgrepp på ett omodernt förortstorg och anpassar det till en ny tid som ställer helt andra krav för att kunna fungera och överleva.

I samband med invigningen finns även möjlighet att besöka en av de 36 lägenheter som byggs ovanpå den nya ICA-butiken och som utgör den första etappen i utvecklingen av bostäder på Nya Vallhamra torg. Etapp 2 med cirka 150 bostäder börjar säljas i slutet av 2013.

Inbjudan till pressmöte

Tid: Torsdag den 14 mars klockan 10.00

Plats: Nya Vallhamra torg, ICA Supermarket

Medverkande: Lennart Karlsson, vd Aspelin Ramm Fastigheter och Kenny Alenbratt, ICA Supermarket