Karin Boyeskolan flyttar in i Pedagogen Park i Mölndal

Nu är det klart med den första hyresgästen som flyttar in i Pedagogen Park i Mölndal. Det blir den läsande och skrivande friskolan Karin Boyeskolan som flyttar in sin förskoleverksamhet i 910 kvadratmeter av den ombyggda företagsparken. – Det är ju en fastighet som är byggd för pedagogisk verksamhet så det känns ganska självklart att vår första hyresgäst är en skola som flyttar in, säger Kristian Höglind på Aspelin Ramm Fastigheter.

– Förskolan får ett riktigt trevligt sydvästligt läge i Pedagogen Park alldeles intill naturen med fina lekområden, säger Kristian Höglind som är ansvarig för uthyrningen av lokaler i den nya fastigheten.

Tord Linder är en av delägarna i Karin Boyeskolan och han menar att läget var viktigt när skolan nu etablerar sig i Mölndal.

– Vi vet att det finns en brist på förskoleplatser i kommunen vilket vi märkt på det antal förhandsanmälningar som redan kommit in till oss. Just nu arbetar vi med att färdigställa inredningen och kan nu med hyresavtalet påskrivet sätta igång rekryteringsprocessen på allvar, säger Tord Linder.

När Karin Boyeskolan flyttar in i sina nya lokaler är redan Aspelin Ramm Fastigheter på plats och tar emot sina första hyresgäster. Aspelin Ramm Fastigheter flyttar nämligen hela sin verksamhet från ett tidigare utvecklingsprojekt, köpcentrumet 421 i Högsbo, till nya lokaler i Pedagogen Park.

– Vi vill vara nära våra utvecklingsprojekt och trivs tillsammans med våra hyresgäster. När vi är på plats blir vi lyhörda för idéer och önskemål hos våra kunder och kan snabbt ta ställning till om dessa är möjliga att genomföra. När vi utvecklade köpcentrumet 421 fanns vi fysiskt på plats vilket var viktigt för oss men även uppskattat av våra hyresgäster, säger Lennart Karlsson, vd Aspelin Ramm Fastigheter.

För mer information: www.karinboyeskolan.com www.aspelin-ramm.se

Tord Linder, Karin Boyeskolan. Tel: 0702-02 66 86. E-post: tord.linder@karinboyeskolan.com Kristian Höglind, Aspelin-Ramm Fastigheter. Tel: 070-983 91 08. E-post: kristian.hoglind@aspelin-ramm.se Lennart Karlsson, vd Aspelin-Ramm Fastigheter. Tel: 031-744 35 07, 070-972 68 22