Stort intresse för bostäderna vid Nya Vallhamra torg

Om några veckor tas det första spadtaget för det som ska bli det Nya Vallhamra torg. Drygt 200 moderna lägenheter mitt i Sävedalen och ett levande torg med butiker och lokal service för de boende i närområdet. Men redan nu står det klart att intresset för de nya bostäderna är stort. Över 300 förhandsanmälningar har redan kommit in, trots att försäljningen officiellt inte startar förrän den 14 december.

Carina Ziser, marknadskoordinator på Aspelin Ramm Fastigheter är naturligtvis nöjd med det stora intresset och ser fram emot att projektet nu kommer igång på allvar.

– Det är naturligtvis jätteroligt att så många människor har anmält intresse för en bostad vid Nya Vallhamra torg. Det visar att Sävedalen är ett populärt område att bo i och att våra tankar och idéer för att omvandla det gamla torget till någonting nytt har uppskattats.

Mäklarhusets Jeanette Vedin är ansvarig för försäljningen av de nya bostadsrättslägenheterna. Hon har aldrig tidigare varit med om ett så stort förhandsintresse i ett enskilt nyproduktionsprojekt.

– Jag är egentligen inte särkilt förvånad över det stora förhandsintresset. Sävedalen är ett väldigt populärt område med naturen alldeles utanför dörren samtidigt som det bara tar drygt tio minuter med buss in till centrala Göteborg. Med alla nya butiker och bostäder kommer Nya Vallhamra torg att bli ett jättebra bostadsområde och ett lyft för hela Sävedalen. Det stora intresset visar att det finns ett uppdämt behov av nyproducerade bostadsrätter här.

Av de över 300 förhandsintresserade finns det spekulanter i alla åldrar och med olika bakgrund, även om en majoritet är lite äldre människor som redan idag bor i Sävedalen. Ofta bor de idag i en villa som känns lite för stor efter det att barnen har flyttat hemifrån.

– Vi har många spekulanter som söker ett modernt och bekvämt boende i lägenhet. Ett boende som är enkelt och ger tid över åt annat än husrenovering och gräsklippning. Jag gillar att man verkligen har tänkt till när man har skapat det här bostadsområdet, och utformat det med utgångspunkt från människorna som ska bo här. Det gör exempelvis att det finns balkong eller uteplats till samtliga lägenheter, säger Jeanette Vedin.

Försäljningen av bostäderna vid Nya Vallhamra torg startar officiellt onsdag den 14 december då det är öppet hus på Mäklarhuset i Sävedalen klockan 13-19.

För mer information och bilder för fri publicering, kontakta:

Carina Ziser, marknadskoordinator Aspelin-Ramm Fastigheter. Tel: 031-760 11 98, 0768-67 67 30

Jeanette Vedin, vd Mäklarhuset Nyproduktion Stor-Göteborg. Tel: 031-733 60 01, 0709-38 40 21

Aspelin-Ramm Fastigheter AB bildades 1998 och ägs av norska Aspelin-Ramm Gruppen AS. Aspelin-Ramm fastigheter har som vision att bli ett av Göteborgs ledande fastighetsutvecklingsbolag. Bolaget äger och utvecklar fastighetsprojekt i de mest spännande och expansiva delarna av Göteborg som Norra Älvstranden, Amhult/Torslanda, Högsbo och Mölndal.

Taggar: