Thomas Dahl är ny styrelseledamot i Aspelin Ramm Fastigheter

Thomas Dahl tar plats i styrelsen för Aspelin Ramm Fastigheter. Han har sedan 1988 arbetat i olika befattningar på Wallenstam, senast som vice vd och ansvarig för bolagets verksamhet i Göteborg och i Skåne med särskilt fokus på stadsutveckling och bostadsproduktion. Han slutade på Wallenstam tidigare i år och har sedan dess arbetat i egen verksamhet. – Thomas har haft en framträdande roll under Wallenstams framgångsrika utveckling de senaste decennierna. Hans kompetens och erfarenheter av modern stadsutveckling blir viktiga för oss när vi växer på den svenska marknaden, säger Gunnar Bøyum, ordförande i Aspelin Ramm Fastigheter.

Rekryteringen av Thomas Dahl innebär att styrelsen i Aspelin Ramm Fastigheter utökas med två ledamöter. Ny i styrelsen är även Mona Aarebrot som är fastighetsdirektör på det norska moderbolaget. Övriga styrelsemedlemmar är Lennart Karlsson, vd Aspelin Ramm Fastigheter, Mikael Granath, vd Willhem, Thomas Sjöstrand, vice vd Liseberg och Christopher Utne, CFO på Aspelin Ramm Utvikling.

– Det känns väldigt stimulerande att Thomas Dahl tar plats i styrelsen och tar med sig sin erfarenhet och nya idéer till vårt arbete. Wallenstam är väldigt duktiga på att utveckla levande och urbana miljöer. Det har vi bland annat märkt i vårt pågående samarbete kring utvecklingen av den nya stadsdelen Forsåker i Mölndal utanför Göteborg, säger Lennart Karlsson, vd Aspelin Ramm Fastigheter.

Thomas Dahl ser fram emot att vara med när Aspelin Ramm Fastigheter fortsätter att växa, både inom utveckling av kommersiella fastigheter och bostäder.

– Jag känner mig ödmjuk och tacksam över att ha fått frågan att ta plats i styrelsen för ett spännande bolag med stora möjligheter och en stark utvecklingsvilja. Aspelin Ramm Fastigheter har en tydlig ambition att utveckla livskraftiga och hållbara miljöer med människan i centrum. Det gillar jag och jag hoppas framförallt kunna bidra med engagemang, idéer och ett stort kontaktnät, säger Thomas Dahl.

Gunnar Bøyum, ordförande Aspelin Ramm Fastigheter. Tel: +47 93 25 25 00 E-post: gb@aspelinramm.no

Lennart Karlsson, vd Aspelin Ramm Fastigheter. Tel: 0709-72 68 22. E-post: lennart.karlsson@aspelinramm.se

Thomas Dahl, styrelseledamot Aspelin Ramm Fastigheter. Tel: 0705-17 11 42. E-post: tdahl100@outlook.com

Thomas har haft en framträdande roll under Wallenstams framgångsrika utveckling de senaste decennierna. Hans kompetens och erfarenheter av modern stadsutveckling blir viktiga för oss när vi växer på den svenska marknaden.
Gunnar Bøyum, ordförande i Aspelin Ramm Fastigheter