Åsa Dammert blir Aspias nya CHRO

Åsa Dammert har utsetts till ny Chief HR Officer i Aspia och får ansvaret att leda bolagets HR-organisation.  Åsa tillträder tjänsten den 13 juni 2022 och kommer att ingå i Aspias koncernledning.

Åsa kommer närmast från Scandic Hotels och rollen som HR Direktör.
Innan dess arbetade hon som HR Direktör inom Santander Consumer Bank, HR-chef på Connecta Group och har även stor erfarenhet från Acando, Capgemini och Ernst & Young som managementkonsult samt med mångårig erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete.

– Jag är glad att välkomna Åsa till Aspia.  I en verksamhet som vår, där medarbetarnas engagemang och kompetens står i fokus, har HR-frågorna oerhört stor betydelse för vår framgång. Som Sveriges ledande affärspartner är det avgörande att vi är en attraktiv arbetsgivare som attraherar de bästa talangerna och att Aspia är en arbetsplats där människor kan utvecklas och har den bästa tiden i sin karriär.  I Åsa får vi en trygg och erfaren ledare med starkt affärsdriv och vana att driva förändring, säger Ola Gunnarsson, CEO på Aspia.

Pia Törnqvist
CMO/CHRO
pia.tornqvist@aspia.se
070-689 76 59

Aspia är den ledande affärspartnern som erbjuder redovisning, lön och HR, rådgivning och skatt. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Mer information om oss finns på https://www.aspia.se/.