Aspia utser en Chief Sales Officer

Hampus Boström utses till Chief Sales Officer på Aspia och tar plats i koncernledningen.

För ett ännu större fokus på tillväxt tillsätter Aspia en Chief Sales Officer (CSO). CSO, som rapporterar till CEO på Aspia, utvecklar och leder säljorganisationen samt driver och koordinerar, tillsammans med Aspias Service Lines, de övriga tillväxtdrivande initiativen inom verksamheten, vilket innebär att Hampus ansvarar för utveckling och genomförande av Aspias tillväxtagenda.

Hampus började på Aspia i april 2019 och har sedan dess jobbat med säljrelaterade frågor inom sin roll som Head of Commercial Excellence. Hampus har en bakgrund som Head of Sales inom PWC och arbetat med och utvecklat sälj inom rekryteringsbranschen och mycket mer. Hampus tillträder rollen som CSO den 22 november.

”Jag vet att Hampus kommer se till att vi får en tydligare och mer enhetlig agenda inom Sales & Commercial Excellence och ett ännu större kund-, sälj- & marknadsfokus inom Aspia. Det är fantastiskt att se vilka krafter vi har inom Aspia – som likt Hampus - överträffar de skarpaste kandidaterna på marknaden.”, säger Ola Gunnarsson.

”Jag är väldigt peppad på detta uppdrag och ser fram emot att tillsammans med mina kollegor inom sälj, våra Service Lines och andra delar av verksamheten, göra skillnad när det gäller vårt säljarbete och våra möjligheter till ökad försäljning” säger Hampus Boström.

Aspias koncernledning:

CEO: Ola Gunnarsson
CFO: Jens Wikman

CIO: Johan Ekblom

CSO: Hampus Boström (tillträder 22 nov)

Chief Strategic Planning Officer: Christoffer Sjögren

CHRO/CMO: Pia Törnqvist

Service Line Leader Accounting: Nicklas Bohman

Accounting Sweden: Gina Wiklund

Service Line Leader Payroll: Jessica Sorrone

Service Line Leader Tax & Advisory: Jari Burmeister

Pia Törnqvist
CMO
pia.tornqvist@aspia.se

Tel: 070-689 76 59

Aspia är en ledande affärspartner som hjälper företagare och beslutsfattare med redovisning, lön och HR, rådgivning och skatt. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Mer information om oss finns på https://www.aspia.se/.