Aspia utser Nicklas Bohman till ny Head of Accounting

Nicklas Bohman är utsedd till Head of Accounting för Aspias största Service Line – Accounting. Aspia är en av Sveriges ledande affärspartner inom redovisning, lön och skatterådgivning samt andra företagsnära tjänster.

Nicklas Bohman är idag ansvarig för Aspias redovisningsverksamhet i Stockholm och har arbetat inom Aspia och dessförinnan PwC i femton år. Han har en gedigen erfarenhet kring att driva en framgångsrik konsultorganisation och hans kunskap spänner över allt från medarbetarutveckling, förändringsledning, sälj & affärsmannaskap till affärsutveckling och digitalisering. Nicklas är partner på Aspia och har även arbetat med att utveckla redovisningsverksamheten nationellt inom digitalisering och Aspias rådgivningserbjudande.

Nicklas kommer ingå i Aspias ledningsgrupp och rapportera till CEO Ola Gunnarsson.  Nicklas tillträder sin tjänst 1 juli 2020 och tar då över från Ola Gunnarsson som agerat tf Head of Accounting det senaste halvåret.

”Jag är mycket glad att vi kan presentera en Head of Accounting med den gedigna erfarenhet och det brinnande engagemang som Nicklas har för Aspia. Jag vet vilken framgång han har haft när han drivit verksamheten i Stockholm och det ska bli spännande att se hur Nicklas kan ta det vidare över hela redovisningsverksamheten i Aspia.”, säger Ola Gunnarsson, CEO på Aspia.

”Det ska bli spännande och roligt att utveckla Aspias verksamhet och erbjudande inom accounting, i en ny roll med mer strategiskt fokus. Vi är idag marknadsledande och har ett kunderbjudande och en bredd i vår kompetens som få andra kan erbjuda. För att fortsatt vara framgångsrika, både på marknaden och i våra satsningar, är det viktigt att vi fortsätter attrahera och behålla de bästa medarbetarna och jag ser fram emot att bidra i det arbetet.”, säger Nicklas Bohman.

För mer information:

Pia Törnqvist, CMO CHRO, pia.tornqvist@aspia.se , 0706 897 659

Aspia är en ledande affärspartner som erbjuder redovisning, lön och HR, rådgivning och skatt med 1 400 medarbetare på ca 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Mer information om oss finns på https://www.aspia.se/.