Ola Gunnarsson blir ny vd för Aspia

Aspia utser Ola Gunnarsson till ny vd. Han kommer närmast från rollen som koncernchef för SBC och har mångårig erfarenhet av att leda snabbväxande tjänsteföretag i förändring.

Ola Gunnarsson har haft ledande roller inom ett flertal branscher, från konsultföretag och business services till IT och fastigheter.

– Ola Gunnarsson har lång erfarenhet av att leda och utveckla företag i förändring samt att skapa tillväxt i befintliga och nya verksamheter. Under Olas ledning kommer Aspia att kunna ta nästa steg för att förstärka Aspias position som den ledande affärspartnern, säger styrelseordförande Jan Frykhammar, som fram till nu tjänstgjort som tillförordnad vd.

Aspia bildades den 1 juli 2018 i samband med en avknoppning från PwC. Därefter har tre verksamheter, alla med starka varumärken, förvärvats för att skapa en närvarande och engagerad affärspartner med ett brett erbjudande för den nordiska marknaden. Aspia kombinerar personlig rådgivning med ett digitaliserat tjänsteutbud för att göra det enklare, snabbare och säkrare för företag att driva och utveckla sina företag.

– Aspia har gjort en imponerande resa och är en affärspartner med nära kundrelationer och ett tillgängligt, modernt och digitalt erbjudande. Mitt uppdrag är att fortsätta i samma riktning och ta tillvara Aspias potential på en växande marknad. Aspias kundlöfte är att göra företagares drömmar till verklighet, och varje medarbetare jag träffat har visat att det menar man allvar med, säger Ola Gunnarsson, tillträdande vd för Aspia.

Ola Gunnarsson tillträder sin tjänst den 1 december.

För mer information, kontakta:
Anna Haglund, informationsansvarig: anna.haglund@aspia.se 0709 29 34 31

Om Aspia:
Aspia är en ledande företagspartner som erbjuder redovisning, lön och HR, rådgivning och skatt med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Mer information om oss finns på aspia.se

Citat

Ola Gunnarsson, vd Aspia