Ändringar i Aspiros ledning

Aspiros styrelse har idag ingått ett nytt avtal med nuvarande CFO Peter Tonstad, som tar över som VD för bolaget från och med 1. december. Bolagets ekonomichef Jörgen Carlsson tillförordnas i rollen som CFO.

Som tidigare kommunicerats lämnar nuvarande VD Gunnar Sellæg Aspiro vid utgången av året.

Peter Tonstad anställdes i Aspiro april 2010 och har förutom CFO också varit chef för affärsområdet Mobile Solutions, som avyttrats. Tonstad har över femton års erfarenhet från ledande befattningar inom IT och media från bland annat Edda Media/Mecom, Tarantell, NHST Media Group, Thomson Financial och Reuters.

"Vi är glada över att Tonstad valt att tacka ja till att leda Aspiro vidare. Han har levererat goda resultat i olika ledarroller inom bolaget tidigare och nu ser vi fram emot vidare samarbete," säger Aspiros styrelseordförande Trond Berger.

”Det blir mycket spännande att ta över stafettpinnen som VD för Aspiro med sina renodlade enheter för musik och tv. Efter att emissionen nu har genomförts och med Streaming Media som strategisk delägare ligger allt på plats för vidare utveckling av bolaget till förmån för alla aktieägare. WiMP fortsätter sin internationella expansion och TV arbetar mot vidare tillväxt och lönsamhet", kommenterar Peter Tonstad.

Aspiros ledningsgrupp består tills 1. december av Gunnar Sellæg, Peter Tonstad och Espen Lauritzen.

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 18 oktober 2012 klockan 08.30.

För frågor, vänligen kontakta: Gunnar Sellæg, VD, +47 901 81 528gunnar.selleg@aspiro.com, Peter Tonstad, CFO/tillträdande VD, + 47 48 17 61 02, peter.tonstad@aspiro.com, eller Trond Berger, styrelseordförande, +47 23 10 66 95trond.berger@schibsted.no

Aspiro är ett ledande streamingbolag med huvudfokus på musiktjänsten WiMP och videotjänster som levereras till partners. WiMP levereras direkt till konsument samt genom partners som operatörer och tv-distributörer. Med WiMP tänker Aspiro globalt, men jobbar lokalt, med en redaktion och egna team som anpassar tjänsten till varje land. Aspiro har fjorton års erfarenhet inom digitala tjänster och är ett tillväxtbolag med höga ambitioner. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Läs mer på www.aspiro.com