Årsstämma i Aspiro AB (publ)

Report this content

På Aspiros årsstämma, som ägde rum idag, fattades följande beslut i enlighet med styrelsens och valberedningens förslag.

Dispositioner

Stämman beslutade att ansamlad förlust om –27 836 573,48 kronor överförs i ny räkning.

Val av styrelseledamöter och arvode

I enlighet med valberedningens förslag omvaldes Lars Boilesen, Peter Pay, Gisle Glück Evensen samt Åsa Sundberg till styrelseledamöter och Trond Berger valdes till ny styrelseledamot. Trond Berger valdes till styrelsens ordförande. Arvode till styrelsen skall utgå med ett sammanlagt belopp om 750 000 kr, varav 250 000 kr till styrelseordföranden och 125 000 kr till envar av övriga styrelseledamöter.

Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare

Stämman beslutade enligt styrelsens förslag om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare vilka är huvudsakligen i överensstämmelse med de riktlinjer som beslutades av årsstämman 2010. Stämman beslutade också att godkänna det nya anställningsavtal som styrelsen ingick med VD Gunnar Sellæg den 17 februari 2011, innebärande en ersättning vid uppsägning om totalt 18 månadslöner med fördelning 6 månaders uppsägningstid och 12 månaders avgångsvederlag.

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 19 maj 2011 klockan 14.50.

För frågor, vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes, IR- och informationschef i Aspiro, +47 908 07 389, kristin.eldnes@aspiro.com eller Gunnar Sellæg, VD, Tel: +47 901 81 528, e-post: gunnar.selleg@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro har en unik position som världens enda leverantör av kompletta streamingtjänster för tv och musik till partners som vill använda sitt eget varumärke på tjänsten. Aspiro levererar också musiktjänst WiMP direkt till konsumenter på utvalda marknader. Aspiro har mer än tio års erfarenhet inom mobilteknik och detaljhandel i norra Europa och tjänster levereras till partners över hela världen, exempelvis Deutsche Telekom, Telefónica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel och VG. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Omsättningen för kvarvarande verksamhet uppgick 2010 till 262 MSEK och företaget har cirka 115 anställda.