Assemblin Ventilation förvärvar Luftkompaniet

Assemblin förvärvar ventilationsbolaget Luftkompaniet Sjöblom AB (Luftkompaniet) med en årsomsättning på cirka 80 MSEK per år och drygt 15 anställda. Luftkompaniet har verksamhet främst i Stockholmsregionen.

Luftkompaniet grundades 1990 och har sedan dess haft en stadig tillväxt och god lönsamhet. Bolaget har en stark kundportfölj och erbjuder olika typer av entreprenader men har även en viss serviceverksamhet. Utmärkande för bolaget är en stark kultur med lojala medarbetare och långa, nära kundrelationer.

– Luftkompaniet är ett välskött ventilationsbolag med hög kompetens och ett starkt varumärke. Vi är mycket glada över detta förvärv som kompletterar vår ventilationsverksamhet i Stockholmsregionen på ett bra sätt. I och med detta förvärv befäster vi positionen som Sveriges ledande ventilationsbolag, kommenterar Håkan Ekvall, vd och chef för affärsområde Assemblin Ventilation.

– Assemblin är ett installationsbolag med gott rykte på marknaden. Vi är övertygade om att detta blir en bra nästa fas för oss som bolag och för våra kunder, som nu även får tillgång till Assemblins breda teknikerbjudande och geografiska spridning, säger Ron Sjöblom, vd på Luftkompaniet.

För mer information, kontakta:

Joakim Wall, regionchef på Assemblin Ventilation, joakim.wall@assemblin.se, +46 10 452 73 22

Åsvor Brynnel, kommunikations- och hållbarhetschef Assemblin, asvor.brynnel@assemblin.se, +46 10 475 20 12

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 10 miljarder kronor och cirka 5 900 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se.

Citat

Luftkompaniet är ett välskött ventilationsbolag med hög kompetens och ett starkt varumärke. I och med detta förvärv befäster vi positionen som Sveriges ledande ventilationsbolag.
Håkan Ekvall, vd och chef för affärsområde Assemblin Ventilation