Atea Sverige får tilldelningsbeslut i ramavtal om kommunikation och telefoni

(Sverige) Atea Sverige AB har, tillsammans med ytterligare nio leverantörer, valts ut som leverantör av datakommunikations-, nätverks-, videokonferens- och telefoniprodukter samt tillhörande tjänster till offentlig sektor. Ramavtalet beräknas omsätta ca 400 MSEK årligen och gäller under två år, med möjlighet att förlängas ytterligare två år. Avtalet skrivs under inom 10 dagar, förutsatt att beslutet inte överklagas.

Större delen av Sveriges kommuner, kommunala bolag, landsting och myndigheter kommer att kunna handla upp inom ramavtalet. De tio leverantörer som valts ut kommer, när avtalet träder i kraft, att konkurrera på lika villkor. Atea Sverige är sedan lång tid tillbaka Sveriges största leverantör av kommunikations- och nätverksprodukter inom offentlig sektor. Atea har haft ramavtalet sedan det tillkom, och har länge levererat mest inom ramavtalet. För mer information, kontakta: Lars Pettersson, vd Atea Sverige AB, +46-8-477 47 10, lars.pettersson@atea.se