Atea Sveriges första certifierade partner på Ciscos Datacenter-lösning, Unified Computing System

(Sverige) Atea och Cisco förstärker sitt samarbete för att kunna bygga nästa generations datacenterlösningar. I grunden ligger Ciscos nyligen lanserade Unified Computing System (UCS) som erbjuder en integrerad lösning för en virtualiserad nätverks- och servermiljö.

Atea och Cisco fördjupar sitt samarbete för att erbjuda kunder den nya generationens datacenterlösningar. Under våren har Atea certifierats av Cisco inom delmomenten Datacenter Network Infrastructure och Datacenter Storage Network. Atea planerar också att bygga ett democenter i Sverige för att kunna visa och testa Cisco’s UCS-lösningar för de svenska kunderna. - För oss på Atea är det viktigt att hålla oss i teknikens framkant och sätta oss in i nya teknologier som Cisco UCS, för att uppnå vårt mål att erbjuda it-infrastruktur i landslagsklass. Ateas uppgift är att stå på kundernas sida och tillhandahålla det bästa som marknaden har att erbjuda. Vi är stolta över att vara första certiferade partner, vilket ger oss möjlighet att erbjuda svenska kunder Ciscos integrerade lösning, säger Lars Pettersson, vd Atea Sverige. - Ateas starka kundfokus och stora kunnighet inom virtualiserade nätverksmiljöer med servrar och lagring gör att de kan ta tillvara på alla de fördelar vår lösning erbjuder, säger Niklas Andersson, vd Cisco AB. Vi har arbetat med varandra under en längre tid och jag är imponerad över Ateas förmåga att snabbt förstå fördelarna med UCS och omsätta dessa till konkret kundvärde.