Martin Olsson utvecklar sin webb med hjälp av Atea

(Sverige) Martin Olsson har valt att satsa på det senaste inom web content management för IBM Lotus miljö. Med IBM Lotus Web Content Manager har företaget fått en modern webblösning på sin beprövade plattform och kan enkelt och säkert administrera sina olika webbsajter centralt. Atea har stått för installation och utveckling av lösningen för Martin Olssons IBM i-miljö.

Martin Olsson var bland de första svenska företagen med egen hemsida. Redan 1995 lanserades företagets sajt på webben. Nu har företaget centraliserat och förenklat sin hantering av webbinnehåll med IBM Lotus Web Content Manager. Fyra bolagssajter och en varumärkessajt är uppe än så länge och fler kommer. – Valet föll på den här lösningen för att vi ville ha en så säker och stabil miljö som möjligt. Vi valde den senaste versionen av verktyget, trots att den inte var riktigt färdigtestad ännu. Men enkelheten att integrera verktyget i vår befintliga webbplattform och med övriga IBM-familjen fällde avgörandet, säger Ulf Timerdahl, it-chef Martin Olsson Handels AB. – Företag med tunga e-handelslösningar och hög kapacitet i sin logistik behöver kraftfulla och väl beprövade it-miljöer. De flesta webbleverantörer är dock vana vid Windows och kan ha svårt att leverera web content management-lösningar till IBM i-miljöer. Med kunskap om båda teknikerna är det fullt möjligt att leverera en sådan lösning, säger Jesper Persson, affärsområdeschef, Atea Sverige AB.