Peter Lindström ny platschef på Atea i Gävle

Peter Lindström blir Ateas nya platschef i Gävle. Han ska bidra till Ateas lokala expansion framöver och efterträder Fredrik Östman som fortsätter på Atea i rollen som regional försäljningschef.

Sedan augusti 2024 är Peter Lindström ny platschef på Atea i Gävle. Peter kommer senast från industridistributören Ahlsell som regional försäljningschef och innan det var han konsultchef på teknikkonsulten Sweco.

– Vi är glada att Peter valt Atea. Med sin gedigna bakgrund och framåtanda kommer han att passa utmärkt i rollen som platschef med uppdraget att utveckla vårt kontor i Gävle. Efterfrågan från våra kunder inom framför allt säkerhet, molntjänster och AI fortsätter att växa och där blir Peter en viktig kugge i att driva kontoret och medarbetarna framåt att stötta våra kunder lokalt, säger Sanna Nyberg, Regionchef Norr på Atea.

I uppdraget som platschef ingår bland annat att få lokalkontoret att växa med nya förmågor som stöttar ett växande antal kunder lokalt. I dag arbetar cirka 50 personer på Atea i Gävle som Peter kommer att ansvara för.

– Jag är både glad och ödmjuk att få ta över stafettpinnen och leda Atea i Gävle på den fortsatta expansiva resan. Jag tar med mig ett brett lokalt nätverk in i min nya roll och hoppas kunna bidra med nya kunder och kontakter. Mitt fokus framåt kommer vara att skapa bästa möjliga arbetsplats för våra medarbetare så att de kan fortsätta bidra med mervärde för våra kunder, säger Peter Lindström.

För mer information, vänligen kontakta:
Kevin Bell, PR-ansvarig, Atea Sverige
kevin.bell@atea.se

Om Atea
Atea är den ledande leverantören av IT-infrastruktur i Norden och Baltikum. Atea finns i 88 städer med över 8 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Atea levererar hårdvara och mjukvara från ledande globala tillverkare och tillhandahåller konsulttjänster och tekniska tjänstelösningar för att stötta sina kunders IT-miljöer med utveckling, implementering och drift. Atea hade en omsättning på cirka 35 miljarder NOK under 2023 och är listade på Oslobörsen. www.atea.se