Atrium Ljungberg erbjuder fri hemleverans med Leveriet

För att underlätta handel på distans erbjuder Atrium Ljungberg nu fria hemleveranser från sina handelsplatser. Det innovativa paketombudet Leveriet, som lanserades av Atrium Ljungberg 2018, används som logistikhubb för leveranserna.

Fria hemleveranser erbjuds nu från Sickla i Nacka, Gränbystaden i Uppsala och Mobilia i Malmö. Alla dessa handelsplatser har sedan tidigare ett Leveriet på plats. Även Söderhallarna, som ingår i Atrium Ljungbergs bestånd, erbjuder fria hemleveranser. Leveranserna sker på ett hållbart sätt med lådcykel till närområdet kring respektive handelsplats.

För dem som gärna vistas utomhus men vill undvika att gå in i butiker finns möjligheten att använda Leveriets pickup points. Vid dessa utomhusstationer kan man hämta upp beställningar som gjorts från handelsplatsens butiker, samt skicka och hämta ut paket från Leveriet.

– Leveriet är ett innovativt paketombud som lanserades som en plattform för att kunna testa nya tjänster. Vi är glada att snabbt kunna addera ny service i form av pickup points och hemleveranser, säger Mattias Celinder.

Leveriet är ett paketombud som erbjuder hög service, generösa öppettider och tilläggstjänster som provrum, paketinslagning och återvinning av otympligt emballage. Atrium Ljungbergs ambition med Leveriet är att vara med och driva utvecklingen där e-handeln och den fysiska handeln integreras.

Nacka, 2020-04-22

Mattias Celinder, affärsområdeschef Fastighet, Atrium Ljungberg, 0730-28 59 85,
mattias.celinder@al.se

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter på tillväxtmarknader i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Vårt fokus är att utveckla attraktiva stadsmiljöer för kontor och handel kompletterat med bostäder, kultur, service och utbildning. Den totala uthyrbara ytan omfattar cirka 1,2 miljon kvadratmeter fördelat på ett sjuttiotal fastigheter, värderade till 48 miljarder kronor. Våra handelsplatser har 60 miljoner besökare per år och i våra områden arbetar och studerar drygt 30 000 personer och lever och bor ett tusental personer. Vår projektportfölj möjliggör investeringar i framtiden motsvarande cirka 32 miljarder kronor. Atrium Ljungberg är noterat som ATRLJ-B.STpå Nasdaq Stockholm Large Cap-listan. Läs mer på www.al.se

Leveriet är ett innovativt paketombud som lanserades som en plattform för att kunna testa nya tjänster. Vi är glada att snabbt kunna addera ny service i form av pickup points och hemleveranser.
Mattias Celinder, affärsområdeschef Fastighet på Atrium Ljungberg