Nytt koncept med padel i Sickla

I början av november öppnar Centurion Padel i Magasinet i Sickla. På dryga 1 800 kvadratmeter byggs nu en fullsortimentsbutik, café, tre dubbelbanor samt en unik och specialbyggd padelbana för test- och provspel. Etableringen är en del av Atrium Ljungbergs satsning på verksamheter inom aktiv livsstil i Sickla.

– Vi kommer att erbjuda padel på ett sätt som aldrig gjorts tidigare, i hjärtat av expansiva Sickla. Hallen kommer bland annat att innehålla en panoramabana på hallens center court, ytterligare två dubbelbanor, samt en unikt dimensionerad bana för i första hand provspel av racketar från butiken, med inspiration hämtat från tennisens bollmaskiner och golfens simulatorer, säger Patrik Enbacka, medgrundare av Centurion Padel. Atrium Ljungbergs tydliga strategi och satsning på en aktiv livsstil runtom i Sickla gör platsen strategiskt helt rätt för oss, och vi ser väldigt mycket fram emot att följa utvecklingen i ett av Stockholms mest expansiva områden samt att få vara en del av den resan.

Centurion Padel öppnar i november för såväl motionsspel som träning med personlig tränare samt tävlingar och uppvisningsmatcher. I anslutning till banorna finns ett stort showroom och butik för padel- och sportutrustning. I lokalerna finns även möjlighet till olika typer av events och nätverksträffar för både företag, föreningar och privatpersoner.

– Vi ser verkligen fram emot att Centurion Padel öppnar i Sickla. Etableringar av detta slag är helt i linje med hur vi utvecklar platsen, där upplevelser och möjlighet till en aktiv livsstil ligger vägg i vägg med arbetsplatser, bostäder, kultur, service och handel, säger René Stephansen, Atrium Ljungbergs fastighetschef i Sickla. Padelsporten växer och vi märker en ökad efterfrågan att kunna utöva aktiviteter nära hemmet eller arbetsplatsen. Ofta hamnar banor långt bort, men här i Sickla ligger de mitt i ett sammanhang där 8 000 personer arbetar redan idag. Fram till 2030 kommer Sickla att växa med ytterligare 7 000 arbetsplatser och 1 500 bostäder.

Tidigare i år öppnade även Skills Academy fotbollscenter och Sickla Indoor Golf och nyligen slog Friskis&Svettis upp dörrarna till ett nytt gym. I Sickla finns även en klätterhall och för den som vill paddla SUP på lunchen eller åka downhill och slalom efter jobbet så finns både Sickla sjö och Hammarbybacken runt knuten.

Hyresavtalet med Centurion Padel är ett så kallat grönt hyresavtal - en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Nacka, 2021-09-08

Marianne Perslow, kommunikationschef, Atrium Ljungberg, 070-341 54 21, marianne.perslow@al.se

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter på tillväxtmarknader i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Vårt fokus är att utveckla attraktiva stadsmiljöer för kontor och handel kompletterat med bostäder, kultur, service och utbildning. Den totala uthyrbara ytan omfattar cirka 1 miljon kvadratmeter värderade till 48 miljarder kronor. I våra områden arbetar och studerar drygt 30 000 personer och lever och bor ett tusental personer. Vår projektportfölj möjliggör investeringar i framtiden motsvarande cirka 38 miljarder kronor. Atrium Ljungberg är noterat som ATRLJ-B.ST på Nasdaq Stockholm Large Cap-listan. Läs mer på www.al.se