Port 73 i Haninge finalist i "Bästa svenska köpcentrum 2013"

Av alla köpcentrum i Sverige står Atrium Ljungbergs Port 73 i Haninge kvar som en av två finalister när Bästa svenska köpcentrum 2013 ska utses i mitten av oktober. Kampen om bästa köpcentrum står mellan Port 73 och Erikslund Shopping Centrum i Västerås, som ägs av Ikano. Finalisterna har gallrats ut efter en undersökning med köpcentrumens kunder, samt en jury som bedömer miljöarbete, förnyelsegrad och ekonomisk utveckling.

- Vi är otroligt stolta över att vara i final och tar det som ett kvitto på att vi arbetar rätt och uppskattas av hyresgäster och kunder. Vi har en långsiktig plan med området för att skapa en levande mötesplats för människor från hela Södertörn, och en väl fungerande handelsplats är grunden i det arbetet, berättar Chris Helin, marknadsområdeschef för Atrium Ljungberg i Port 73.

I förra årets NCSC Awards vann Atrium Ljungberg förstapriset i kategorin Bästa hyresvärd 2012.

Nacka, 2013-09-11

Chris Helin, marknadsområdeschef Atrium Ljungberg, 070-606 10 00
chris.helin@atriumljungberg.se

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vårt arbete handlar om att få platser att växa och utvecklas. Våra projekt på svenska tillväxtmarknader visar att vi tänker annorlunda i en konservativ bransch. Sickla Köpkvarter i Nacka, Kvarteret Nod i Kista, Gränby Centrum i Uppsala och Mobilia i Malmö är exempel på hur våra medarbetare, tillsammans med omvärlden skapar nya moderna mötesplatser för arbete, shopping, fritid, kultur och utbildning.
www.atriumljungberg.se

Chris Helin, marknadsområdeschef för Atrium Ljungberg i Port 73