Prisbelönta Robin Delselius Bageri öppnar i Sickla

Robin Delselius Bageri expanderar och öppnar sitt nya kvartersbageri i Sickla. Den prisbelönta aktören hakar också på trenden med egen glasstillverkning, något som blir unikt för satsningen i Sickla.

Sedan tidigare driver Robin Delselius kvartersbagerier på Södermalm, Kvarnholmen och i Gamla Enskede, samt ett sommarcafé i Stavsnäs på Värmdö, med handgjorda bakverk, bröd och sötsaker. 2020 blev bageriet vinnare av det prestigefyllda priset Gulddraken i kategorin Kafé. Inom kort öppnar Robin Delselius i Designtorgets tidigare lokaler i Sickla galleria. Det nya kvartersbageriet kommer att ha uteservering och unikt för Sickla blir satsningen på egen glasstillverkning.

Vi ser verkligen fram emot att få öppna ett kvartersbageri i Sickla. Den genuina atmosfären och Sicklas industrihistoriska arv passar vårt koncept. Äkta känsla är viktigt för oss när vi gör våra handgjorda bakverk och vi använder bara bra och naturliga råvaror. Det ska också bli riktigt kul med vår nya satsning på egen glasstillverkning som kommer att ske här i Sickla, säger Robin Delselius.

Robin Delselius Bageri blir ett magiskt tillskott till utbudet i Sickla. Vi är glada att det finns ett så stort intresse för att etablera sig här. Vi står inför en otroligt spännande utveckling av stadsdelen, inte minst när de centrala delarna av Sickla ska utvecklas med både arbetsplatser och bostäder. Här vill vi fortsatt skapa en urban, trevlig stadsmiljö med genuin känsla och härliga gatustråk med både restauranger och gröna små miniparker, säger Charlotta Gustafson, Head of leasing på Atrium Ljungberg.

Hyresavtalet med Robin Delselius Bageri är ett så kallat grönt hyresavtal - en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Visionsbild Centrala Sickla

Nacka, 2020-11-12

Charlotta Gustafson, Head of leasing, Atrium Ljungberg, 073-325 17 79, charlotta.gustafson@al.se

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter på tillväxtmarknader i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Vårt fokus är att utveckla attraktiva stadsmiljöer för kontor och handel kompletterat med bostäder, kultur, service och utbildning. Den totala uthyrbara ytan omfattar cirka 1,1 miljon kvadratmeter värderade till 46 miljarder kronor. I våra områden arbetar och studerar drygt 30 000 personer och lever och bor ett tusental personer. Vår projektportfölj möjliggör investeringar i framtiden motsvarande cirka 36 miljarder kronor. Atrium Ljungberg är noterat som ATRLJ-B.ST på Nasdaq Stockholm Large Cap-listan. Läs mer på www.al.se