SATS satsar i Sickla och uppgraderar till nyaste konceptet

Atrium Ljungberg har förnyat hyresavtalet med SATS som nu väljer att utveckla sin verksamhet i Sickla. Anläggningen som är drygt 2 000 kvadratmeter stor kommer att byggas om för inrymma det senaste gymkonceptet.

SATS har funnits i Sickla sedan 2003 och nu förlängs hyreskontraktet som omfattar drygt 2 000 kvadratmeter med sex år. Under sommaren kommer initialt träningsytorna att uppgraderas till SATS senaste koncept, och i en andra fas kommer även övriga ytor att renoveras.

– Vi vill vara tillgängliga för människor där de bor, arbetar och umgås med sina vänner och därför är Sickla helt rätt plats för oss att vara på. Det finns många spännande framtidsplaner för Sickla och därför är det naturligt för oss att satsa på vår anläggning här. Vi ser fram emot att uppgradera vårt center och skapa en ännu mer inspirerande träningsmiljö för våra medlemmar i Sickla, säger Linda-Li Cederroth, landschef SATS Sverige.

Sickla är en stadsdel som växer i snabb takt och Atrium Ljungberg står bakom många av de utvecklingsprojekt som pågår. Till hösten är de första bostäderna på Nobelberget i Sickla klara för inflyttning. Samtidigt öppnar det nybyggda hälsohuset Curanten upp sina dörrar, med allt från vårdcentral och tandläkare till babysim och nya restauranger. Dessutom utvecklas nya kontorsarbetsplatser i området och den gamla tapetfabriken vid Marcusplatsen byggs om till hotell. Sickla är redan idag en knutpunkt i kollektivtrafiken, med både Tvärbanan, Saltsjöbanan och bussar, och de förberedande arbetena för kommande tunnelbanan har nyligen påbörjats.

– Vi är glada att SATS väljer att utveckla sin verksamhet i Sickla. Det ser vi som ett bevis på att våra befintliga hyresgäster trivs i området och vill satsa långsiktigt tillsammans med oss. Sickla är ett av våra mest prioriterade områden. Vi vill skapa en plats som människor trivs med att besöka, arbeta och bo på. En plats som är levande många timmar av dygnet, där kultur, restauranger, handel och service ligger vägg i vägg med kontor, skolor och bostäder, säger Charlotta Gustafson, Head of Leasing på Atrium Ljungberg.

Hyresavtalet med SATS är ett så kallat grönt hyresavtal en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Nacka, 2020-06-17

Charlotta Gustafson, Head of leasing, Atrium Ljungberg, 073-325 17 79, charlotta.gustafson@al.se

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter på tillväxtmarknader i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Vårt fokus är att utveckla attraktiva stadsmiljöer för kontor och handel kompletterat med bostäder, kultur, service och utbildning. Den totala uthyrbara ytan omfattar cirka 1,1 miljon kvadratmeter värderade till 44 miljarder kronor. I våra områden arbetar och studerar drygt 30 000 personer och lever och bor ett tusental personer. Vår projektportfölj möjliggör investeringar i framtiden motsvarande cirka 32 miljarder kronor. Atrium Ljungberg är noterat som ATRLJ-B.ST på Nasdaq Stockholm Large Cap-listan. Läs mer på www.al.se

Charlotta Gustafson, Head of Leasing på Atrium Ljungberg