Ny artikel med Attana-teknologi för utveckling av terapeutiska antikroppar mot cancer

Vi är mycket glada över att Attana-tekniken mer eller mindre från start varit med och tagit ett malariaparasitprotein mot en generisk cancerbehandling!

Den senaste publikationen, publicerat i Nature Communications beskriver att förberedelser för kliniska prövningar visade sig vara komplicerade och dyra. Tricket var att omvandla proteinet till antikroppar.

Antikroppstillverkning är betydligt mindre komplicerad än proteintillverkning. Attana-teknologi har använts i detta senaste skede för att säkerställa att interaktionsegenskaperna för antikroppen proteinet är likartade, även om det faktiska bindningsstället minskat från 100 Ångström till 10 Ångström.

Publikationen visar att:

Två antikroppar visar terapeutisk interaktion med de allra flesta cancercellinjer.

Antikropparnas terapeutiska interaktion med de flesta vävnadsbiopsier men endast begränsad interaktion med frisk vävnad, därför låg interaktion utanför målet

Se vår webbsida för tidigare publikationer, https://www.attana.com/scientific-resources/.

En bild som visar text, diagram, skärmbild, design

Automatiskt genererad beskrivning

Teodor Aastrup