Inbjudan till Autolivs kapitalmarknadsdag – med webbsändning

(Stockholm 13 november 2019) Autoliv, Inc. (NYSE: ALV and SSE: ALIVsdb), världens ledande bilsäkerhetsföretag, anordnar kapitalmarknadsdag den 19 november 2019.

Den 19 november 2019 anordnar Autoliv Inc. en kapitalmarknadsdag i Utah, USA. Kapitalmarknadsdagen pågår mellan kl. 08.10 (16.10 CET) och 17.00 MST (01.00 CET 20 nov). Webbsändningen publiceras direkt på hemsidan kl. 08.10 – 08:50 MST (16.10 – 16.50 CET) samt kl.11.00 – 12.30 MST (19.00 – 20.30 CET).

Information om webbsändning, agenda och presentationer kommer att finnas på vår hemsida
www.autoliv.com. En uppspelning av webbsändningen med avskrift kommer att finnas på hemsidan strax efter kapitalmarknadsdagens slut och kommer att vara tillgänglig under ett år.

Autoliv avser att publicera ett pressmeddelande på morgonen innan kapitalmarknadsdagens start.

För ytterligare information och detaljer, se www.autoliv.com.

För ytterligare information:

Investerare & Analytiker, Anders Trapp, Investor Relations, tel +46 (0)8 58 72 06 71

Investerare & Analytiker, Henrik Kaar, Investor Relations, tel +46 (0)8 58 72 06 14

Media: Stina Thorman, Communications, tel +46 (0)8 5872 0650

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag, och genom våra dotterbolag utvecklar och tillverkar vi bilsäkerhetssystem, såsom krockkuddar, säkerhetsbälten, rattar och system för skydd av fotgängare till alla större biltillverkare i världen. Våra produkter räddar över 30 000 liv varje år och förebygger tio gånger fler allvarliga olyckor.

Våra närmare 67 000 medarbetare i 27 länder brinner för visionen Saving More Lives och kvaliteten är kärnan i allt vi gör. Vi har 14 tekniska centra med 19 testbanor. Omsättningen under 2018 uppgick till 8 678 miljoner USD. Aktierna är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och de svenska depåbevisen på Nasdaq Stockholm (ALIV SDB). För mer information besök www.autoliv.com.