En av Europas största e-handlare investerar i personliga produktrekommendationer

Avail Intelligence vinner sin andra europeiska stororder på mindre än en månad

Malmö, 20 januari 2011: Avail Intelligence meddelade idag att bolaget blivit vald av en av Europas största e-handlare som leverantör av en komplett lösning för personliga produktrekommendationer. Kunden, som har huvuddelen av sin verksamhet i Storbritannien och omsätter flera miljarder pund per år, är en av Storbitanniens största nätdestinationer och driver också en kedja av butiker över hela landet.

Leveransen kommer att baseras på Avail Behavioral Merchandising™, Avails egenutvecklade och molnbaserade teknologi, som kommer hjälpa kunden att rekommendera rätt produkter vid rätt tillfälle till varje besökare, och kan användas i alla kundens distributionskanaler. I avtalet ingår också att Avail ska förse kundens organisation med konsulttjänster, träning och regelbundna workshops för att få maximala resultat från investeringen.

“Utöver de uppenbara affärsfördelarna, t.ex. högre avslutsfrekvens och högre ordervärden, kommer lösningen också hjälpa vår kund att öka produktiviteten hos sin stora organisation. Avail underlättar deras vardag genom att eliminera tidskrävande manuellt arbete och låter personalen istället fokusera på de aktiviteter där de tillför mest värde", säger Pontus Kristiansson, VD för Avail Intelligence.

"Det här avtalet är den andra storordern till Avail på mindre än en månad", fortsätter Pontus Kristiansson. "Den är en viktig milstolpe i bolagets utveckling och vi kunde inte önskat oss en bättre start på 2011".

Presskontakt:
David Johansson
Marketing Director, Avail Intelligence
Direkt: 070 795 7400
Email: david.johansson@avail.net

Om Avail Intelligence (www.avail.net)
Avail Intelligence är Europas största leverantör av lösningar för online merchandising* till detaljhandeln. Bolaget grundades år 2000 i Malmö, och har sedan dess levererat teknologi och tjänster som hjälper e-handlare att maximera värdet av varje besökare genom att skapa en personligare, mer stimulerande köpupplevelse. Avail ägs av sina grundare och riskkapitalfonden Scope Growth II. 2010 rankades bolaget som ett av Sveriges 50 - och ett av Europas 500 - snabbast växande teknologibolag av Deloitte.

Bland Avails nordiska kunder finns bl.a. Bonnier, Ellos, Halens, Hobbex, Saxo, Stadium och Top-Toy. Bolagets europeiska kunder inkluderar t.ex. GAME, IBS, La Redoute / Redcats, Neckermann, Tesco och Wilkinsons.

* "Internet-baserad produktplacering" - lösningar för att exponera rätt produkter till rätt kund vid rätt tillfälle

Taggar: