Lanserar nya funktioner för personliga nyhetsbrev

Report this content

Ny modul erbjuder självlärande rekommendationer, bättre kontroll, och inbyggt stöd för de ledande epostleverantörerna på marknaden

Malmö, 16 mars 2011: Avail Intelligence meddelar idag att man lanserat en ny modul för att skapa personliga email och nyhetsbrev i bolagets produktplattform, Avail Behavioral Merchandising™.

Funktionerna tillåter försäljningschefer och marknadschefer på e-handlare att enkelt och snabbt skapa epostkampanjer med produktrekommendationer som är personligt anpassade till varje mottagare i realtid.

"Konsumenterna drar nytta genom att de nyhetsbrev e-handlaren skickar till dem blir mer relevanta och intressanta, vilket i sin tur bevisat höjer öppningsfrekvensen och försäljningen från epostkampanjen", säger Pontus Kristiansson, VD för Avail Intelligence.

Den personliga anpassningen bygger på varje kunds intressen, vilket framgår av deras orderhistorik och vilka produkter de tidigare visat intresse för i e-handlarens nätbutik. Avancerade algoritmer utvecklade av Avail Intelligence analyserar informationen, jämför den med liknande data från e-handlarens övriga kunder, och väljer på så sätt ut vilka produkter som bör rekommenderas till respektive kund för att nå maximala resultat.

När en kund öppnar sitt email lär sig Avails mjukvara från responsen, förbättrar rekommendationerna för de kunder som ännu inte öppnat sina, och tar bort produkter som säljer slut.

Genom ett användargränssnitt, Avail Control Panel, kan e-handlaren styra och fokusera vilka produkter som kan rekommenderas, t.ex. begränsa dem till nya produkter eller produkter på rea. I samma kontrollpanel kan man också designa rekommendationerna och sedan enkelt klistra in dem i en epostmall. Redan från starten erbjuder Avail inbyggt stöd för åtta av världens ledande epostleverantörer, inklusive svenska Apsis.

Den 28 mars, kl 15.00 svensk tid, arrangerar Avail webinariet "Getting started with email personalization" för e-handlare och branschmedia. För att läsa mer och registrera dig, gå till http://www.avail.net/campaigns/getting-started-with-email-personalization/.

Presskontakt:
David Johansson
Marketing Director, Avail Intelligence
Direkt: 070 795 7400
Email: david.johansson@avail.net

Om Avail Intelligence (www.avail.net)
Avail Intelligence är Europas största leverantör av lösningar för online merchandising* till detaljhandeln. Bolaget grundades år 2000 i Malmö, och har sedan dess levererat teknologi och tjänster som hjälper e-handlare att maximera värdet av varje besökare genom att skapa en personligare, mer stimulerande köpupplevelse. Avail ägs av sina grundare och riskkapitalfonden Scope Growth II. 2010 rankades bolaget som ett av Sveriges 50 - och ett av Europas 500 - snabbast växande teknologibolag av Deloitte.

Bland Avails nordiska kunder finns bl.a. Bonnier, Ellos, Halens, Hobbex, Saxo, Stadium och Top-Toy. Bolagets europeiska kunder inkluderar t.ex. GAME, IBS, La Redoute / Redcats, Neckermann, Tesco och Wilkinsons.

* "Internet-baserad produktplacering" - lösningar för att exponera rätt produkter till rätt kund vid rätt tillfälle

Taggar: