Avanza Bank har Sveriges nöjdaste sparare för tredje året i rad

För tredje året i rad tar Avanza Bank hem kategorin Sveriges nöjdaste sparare i den årliga Svenskt Kvalitetsindex undersökningen (SKI). Den mäter kunders åsikter om svenska bankers olika spartjänster.

-   Vi är oerhört stolta och glada över att för tredje året i rad ha fått utmärkelsen Sveriges nöjdaste sparare. SKI utmärkelsen är den vi eftersträvar allra mest, eftersom kundnöjdhet är vår främsta tillväxtstrategi. Vårt kundfokus blir även extra tydligt i och med att vi tog hem 5 av 7 underkategorier och har en högre upplevd produktkvalitet än storbankerna. Vi vill tacka våra kunder för denna uppskattning.

I SKI kund mäts och analyseras ett stort antal aspekter kring kundrelationer till bankerna. Studien görs med hjälp av en statistisk modell som möjliggör analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till hur lojala kunderna är mot sina företag. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet och prisvärdhet.Totalt genomfördes 4200 intervjuer på privat- och företagsmarknaden.

Vinnare totalt – och 5 av 7 klasser

För att ta del av hela undersökningen eller för mer information vänligen kontakta:

Martin Tivéus, VD
Mail: martin.tiveus@avanzabank.se

Om Avanza Bank:

Avanza Bank är en nätbank som grundades 1999 och är noterad på Stockholmsbörsen. Bolagets vision är att göra svenskar ekonomiskt självständiga, vilket innebär ambitionen att kunden ska få mer pengar över till sig själv än hos någon annan bank. Tjänsterna inkluderar sparande i aktier, fonder, samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza Bank har närmare 300 000 kunder som har cirka 82 MDR SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar cirka 1,8 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza Bank är näst störst i antal transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. För mer information besök: avanzabank.se