Avanza bäst på service i finansiella tjänster

Avanza blev för tredje året i rad vinnare i klassen finansiella tjänster när ServiceScore mätte hur svenska konsumenter upplever kundbemötande och service.

”Vilken härlig känsla att för tredje året i rad få ta emot ServiceScores pris för bästa service inom finansiella tjänster. Att svenska folket röstat fram oss känns både hedrande och det är en fin morot för att fortsätta kriga för kundnytta, kundfokus och service i världsklass”, säger Maria Christofi-Johansson, glad och stolt kundservicechef på Avanza.

”Tack alla kunder för fortsatt förtroende! Idag tillåter vi oss att fira för att redan imorgon vässa oss ytterligare i vår strävan att alltid leverera över förväntan”, fortsätter Maria Christofi-Johansson.

Maria Christofi-Johansson, Chef Kundservice Avanza
maria.christofi@avanza.se

Avanza är en internetbank som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har 600 000 kunder med närmare 250 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar drygt 3 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste sju åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir

Vilken härlig känsla att för tredje året i rad få ta emot ServiceScores pris för bästa service inom finansiella tjänster. Att svenska folket röstat fram oss känns både hedrande och det är en fin morot för att fortsätta kriga för kundnytta, kundfokus och service i världsklass.
Maria Christofi-Johansson, kundservicechef på Avanza