Avanza bäst på service inom finansiella tjänster

Avanza blev för andra året i rad vinnare i klassen finansiella tjänster när ServiceScore mätte hur svenska konsumenter upplever kundbemötande och service.

”Det känns fantastiskt roligt att återigen få ta emot ServiceScores pris för bästa service inom finansiella tjänster. Det är ett fint kvitto på att vi gör rätt och att det lönar sig att sätta kundnytta och kundfokus i första rum”, säger Maria Christofi-Johansson, glad och stolt kundservicechef på Avanza.

”Tack alla kunder för fortsatt förtroende! Detta sporrar oss ytterligare att fortsätta skapa de bästa tjänsterna och erbjuda den bästa servicen samtidigt som det blir mer utmanande att överträffa era förväntningar”, fortsätter Maria Christofi-Johansson.

Maria Christofi-Johansson, Chef Kundservice Avanza
maria.christofi-johansson@avanza.se

Om Avanza:

Avanza är en internetbank som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ.) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas affärsidé är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos någon annan bank. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 490 000 kunder med över 185 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar drygt 2,9 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst i både antalet transaktioner och omsättning på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste sex åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir.

Det känns fantastiskt roligt att återigen få ta emot ServiceScores pris för bästa service inom finansiella tjänster. Det är ett fint kvitto på att vi gör rätt och att det lönar sig att sätta kundnytta och kundfokus i första rum.
Maria Christofi-Johansson, Kundservicechef Avanza