Avanza Pension utsett till Årets livförsäkringsbolag

Vid Insurance Awards, som arrangeras av tidningen Risk & Försäkring, utsågs Avanza Pension i går kväll till Årets livförsäkringsbolag.

Juryns motivering löd:

2015 var ett rekordår för Avanza Pension med 40 procent högre premieintäkter. Avanzas digitala tjänster och låga avgifter är ett framgångsrecept i tiden. Under 2015 lanserade bolaget folkbildningstjänsten Avanza Akademin och en gratis portföljgenerator som hjälper kunden att välja portfölj utifrån risknivå.

”Jag är mycket stolt över att vårt arbete med att skapa de bästa förutsättningarna för en hög pension, med lägre avgifter och bättre stöd att fatta beslut, för svenska sparare ger resultat. Det är teamwork som gör det möjligt – produktutveckling, försäljning och administration – och det är därmed ett mycket glatt pensionsgäng på Avanza som tar emot denna fina utmärkelse”, säger Annika Saramies, VD Avanza Pension.

Avanza Pension tilldelades även utmärkelsen Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen för lanseringen av Avanza Akademin.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Annika Saramies, VD Avanza Pension

Om Avanza:

Avanza är en internetbank som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ.) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas affärsidé är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos någon annan bank. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 490 000 kunder med över 185 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar drygt 2,9 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst i både antalet transaktioner och omsättning på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste sex åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir.

Jag är mycket stolt över att vårt arbete med att skapa de bästa förutsättningarna för en hög pension, med lägre avgifter och bättre stöd att fatta beslut, för svenska sparare ger resultat. Det är teamwork som gör det möjligt – produktutveckling, försäljning och administration – och det är därmed ett mycket glatt pensionsgäng på Avanza som tar emot denna fina utmärkelse.
Annika Saramies, VD Avanza Pension