Avanza rekryterar Pauline Holst-Blomqvist som ny chef för Corporate Finance

Pauline kommer närmast från en tjänst som senior rådgivare på Keystone MCF Corporate Finance där hon arbetat med bolagstransaktioner. Utöver sin operativa erfarenhet har Pauline arbetat 20 år inom internationell bank och finans hos globala aktörer som Deutsche Bank och Merrill Lynch Bank of America.

”Jag ser fram emot att ta Avanza Corporate Finance vidare till nya spännande höjder och uppdrag. Avanzas närmare 800 000 kunder utgör en attraktiv plattform för kostnadseffektiv ägarspridning”, säger Pauline Holst-Blomqvist.

Avanza Corporate Finance vann nyligen SvD Börsplus pris som bästa rådgivare avseende kvalitet och kursutveckling. Avanza vänder sig främst som rådgivare till företag som ska noteras eller är noterade på First North och Stockholmsbörsens småbolagslista. Som partner är Avanza också involverat i ägarspridningar för medelstora och stora noterade bolag. Avanzas stora kundbas utgör en attraktiv plattform för kostnadseffektiv ägarspridning, och många företag har visat ett ökat intresse för denna tjänst.

”Jag ser fram emot vad Paulines breda kontaktnät, stora energi och erfarenhet från företagstransaktioner kommer att bidra med till vårt redan prisbelönta gäng inom Corporate Finance. Att arbeta med Avanza vid introduktioner och ägarspridningar borde vara en självklarhet för fler. En win-win både för bolag och kunder.”, säger Rikard Josefson VD för Avanza.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Rikard Josefson, VD Avanza, 070-206 69 55, rikard.josefson@avanza.se

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har fler än 750 000 kunder med över 300 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 3,7 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste åtta åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir

Jag ser fram emot att ta Avanza Corporate Finance vidare till nya spännande höjder och uppdrag. Avanzas närmare 800 000 kunder utgör en attraktiv plattform för kostnadseffektiv ägarspridning.
Pauline Holst-Blomqvist
Rikard Josefson VD för Avanza