MTG Sverige väljer Avanza för tjänstepensioner

Avanza har vunnit MTG:s upphandling av partner för hantering av tjänstepension för bolagets anställda. Avtalet omfattar cirka 1000 av MTGs medarbetare i Sverige och börjar gälla från och med 1 juli 2015.

”Vi är mycket stolta över att MTG väljer Avanza som leverantör av tjänstepensioner. Bland annat genom att vårt erbjudande inte är styrt av provisioner har vi levererat vad MTG efterfrågar, allt för att medarbetare på MTG ska få så bra förutsättningar för en så hög tjänstepension som möjligt”, säger Annika Saramies, VD Avanza Pension.

Avanzas erbjudande till MTG omfattar en ickevalslösning med en relativt låg risk och en låg avgift som är anpassad speciellt för MTG:s medarbetare. De som önskar göra ett annat placeringsval kan utnyttja hela Avanzas utbud på cirka 1 300 fonder. Alla kan enkelt följa utvecklingen av pensionskapitalet via webben eller sin smarta telefon.

“Avanza var det bolag som bäst kunde leva upp till våra krav om våra medarbetarbetares förutsättningar till en hög tjänstepension, inte minst genom sina låga avgifter. Vi ser fram emot att börja vårt samarbete med Avanza”, säger Sara Lerdell, HR-direktör på MTG Sverige.

Annika Saramies, VD Avanza Pension

Om Avanza:

Avanza är en internetbank som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ.) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas affärsidé är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos någon annan bank. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 400 000 kunder med över 170 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar drygt 2 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst i antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste fem åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse ”Årets nöjdaste sparkunder”. För mer information besök: www.avanza.se