Svenska sparare mest nöjda med Avanza Bank

Avanza Bank har Sveriges nöjdaste sparare. Det visar Svenskt Kvalitetsindex aktuella undersökning av kunders åsikter om svenska bankers olika spartjänster.

SKI är ett system för att mäta och analysera hur svenska kunder och användare bedömer varor och tjänster i Sverige. För denna mätning, som också inbegriper andra banktjänster, har SKI genomfört 10 500 intervjuer med ett statistiskt urval av personer, företag och institutioner.

”Sveriges mest nöjda sparare är den utmärkelse vi eftersträvar allra mest. Vi vill därför tacka våra kunder för denna uppskattning. Alla medarbetare på Avanza Bank är stolta över gensvaret och det ger inspiration inför framtiden”, säger Nicklas Storåkers, VD Avanza Bank.

Nicklas Storåkers, VD Avanza Bank, telefon 070-861 80 01

avanzabank.se

Avanza är en plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ.) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har drygt 850 000 kunder med över 300 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 4 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste nio åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir.