Avtech in Sweden AB (publ) presenterar på Redeye Technology Day, 20 november 2018.

Den 20 november presenterar, Christer Fehrling VD, Avtech Sweden AB (publ) den senaste utvecklingen i bolaget på Haymarket by Scandic, Hötorget 13-15, Stockholm. Presentationen livesänds och kan följas på www.redeye.se.

Presenationen kommer även i efterhand att finnas tillgänglig på https://www.redeye.se/live/tech-day-2018 samt på Bolagets sida i Redeye Universe (länk till bolagssidan https://www.redeye.se/universe....)

Christer Fehrling CEO +46 (0) 8 544 104 80
Bo Redeborn Styrelseordförande +46 (0) 8 544 104 80

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 november 2018 kl 08.30 CET.

AVTECH utvecklar produkter och tjänster för digitala flygtrafikledningssystem. Kunder är den globala flygindustrins olika aktörer såsom flygbolag, flygplatser, luftfartsverk, teknikföretag och flygplanstillverkare. Med hjälp av bolagets produkter och tjänster kan varje enskild flygning eller hela flygoperationen optimeras vad gäller ekonomi, buller och utsläpp, effektivitet, punktlighet och säkerhet. Huvudkontoret ligger i Stockholm/Kista.  AVTECH Sweden AB (publ) är listat på NASDAQ OMX First North och har utsett Redeye AB, tel: 08-545 013 30, till Certified Adviser.