Rapport från fortsatt årsstämma i AVTECH Sweden AB (publ)

Vid fortsatt årsstämma i AVTECH Sweden AB (publ) den 31 juli 2013 beslutades bland annat:

• att fastställa balansräkningen och resultaträkningen för bolaget och koncernen;
  • att disponera bolagets balanserade vinst och årets förlust enligt den fastställda balansräkningen;
  • att bevilja styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för förvaltningen under 2012

Beslutet om att disponera bolagets balanserade vinst och årets förlust enligt den fastställda balansräkningen innebär att utdelning inte kommer att lämnas på företagets aktier, ej heller på bolagets preferensaktier.

Christer Staaf, VD och koncernchef, +46 (0) 8 544 104 80
Jonas Saric, CFO, +46 (0) 8 544 104 80

AVTECH utvecklar produkter och tjänster för digitala flygtrafikledningssystem. Kunder är den globala flygindustrins olika aktörer så som flygbolag, flygplatser, luftfartsverk, teknikföretag och flygplanstillverkare. Med hjälp av bolagets produkter och tjänster kan varje enskild flygning eller hela flygoperationen optimeras vad gäller ekonomi, buller och utsläpp, effektivitet, punktlighet och säkerhet. Huvudkontoret ligger i Stockholm med kontor i Toulouse, Frankrike samt i Dubai, Förenade Arabemiraten. AVTECH Sweden AB (publ) är listat på NASDAQ OMX First North och har utsett Mangold Fondkommission AB till Certified Adviser.