aXichem påbörjar rekryteringen av ny VD samt planerar för kontor i Sverige

aXichem AB (publ), som utvecklar och marknadsför naturanaloga industrikemikalier, har, i linje med vad som tidigare kommunicerats, inlett processen med att rekrytera en ny VD till bolaget. Samtidigt pågår förberedelser för att flytta huvudkontoret från Bergen i Norge till södra Sverige.

– aXichem är på väg in i en mycket spännande fas, inte minst när det gäller aXiphen® som tillsats i kycklingfoder. Vår Novel Food-ansökan processas enligt plan och den debatt som pågår kring bakterieproblem i kycklingproduktion gör aXiphen® än mer intressant, säger Torsten Helsing, tillförordnad VD och medgrundare i aXichem. Jag ser fram emot att under våren kunna förstärka organisationen och flytta kontoret till södra Sverige, närmare våra potentiella kunder och till en expansiv och dynamisk region, säger Torsten Helsing.

I samband med den nyemission som aXichem genomförde i slutet av 2016 kommunicerades planerna på att förstärka organisationen inom ledning samt marknad och försäljning. Rekryteringen av en ny VD är en del av denna plan.

Citat

Vår Novel Food-ansökan processas enligt plan och den debatt som pågår kring bakterieproblem i kycklingproduktion gör aXiphen® än mer intressant, säger Torsten Helsing, tillförordnad VD och medgrundare i aXichem. Jag ser fram emot att under våren kunna förstärka organisationen och flytta kontoret till södra Sverige, närmare våra potentiella kunder och till en expansiv och dynamisk region.
Torsten Helsing, VD